Jak zrobić omlet wegański?

jak zrobić omlet

Dzisiaj na kolację zrobiłam przepyszny wegański „omlet” bez dodawania jajek. Cieszę się z tego, bo może uda mi się w końcu ograniczyć spożywanie pieczywa, a kolacja była bardzo zdrowa.

Jak zrobić omlet? Z płatków owsianych. Zawierają one witaminy B6, E, PP, a także magnez, potas, wapń, jod, selen i potas. Samo zdrowie! Zachęcam Was do wypróbowania poniższego przepisu. W ten sposób można urozmaicić dietę wegańską.

jak zrobić omlet
Składniki na dużą patelnię:

1 szklanka płatków owsianych
6 łyżek mąki pełnoziarnistej
6 łyżek wody gazowanej
1 cebula
sól
pieprz
olej rzepakowy

A o to jak zrobić:

1. Gotujemy trochę wody w czajniku, następnie płatki owsiane nią zalewamy. Czekamy 10 minut, aż nasiąkną wodą.
2. Do miski dodajemy połowę masy z płatków owsianych, mąkę i 4 łyżki wody gazowanej.
3. Miksujemy wszystko za pomocą miksera.
4. Dodajemy pozostałą masę, 2 łyżki wody gazowanej, cebulę pokrojoną w drobną kostkę oraz sól i pieprz. Wszystko razem miksujmy.
5. Masę wlewamy na patelnię z rozgrzanym olejem. „Omlet” smażymy około 5 minut z jednej strony i 5 min. z drugiej. Musimy go delikatnie obrócić, żeby się nie rozpadł.

W międzyczasie możemy zrobić szpinakowy sos do polania omletu.

Potrzebujemy:
1 szklankę mrożonego szpinaku
odrobinę wody
sól i pieprz

1. Szpinak dajemy do garnka, dodajemy przyprawy i zalewamy go niewielką ilością wody. Dusimy go około 5 minut pod przykryciem.

Omlet możemy według uznania przyozdobić pomidorami, pietruszką, szczypiorkiem, rzodkiewką…

Smacznego!

jak zrobić omlet

Dajcie znać, czy Wam smakowało 🙂